Recensie: De verbazingwekkende invloed van Kleuren door Jean-Gabriel Causse

Kies je kleuren bewust en verhoog op een gemakkelijke manier je geluksniveau

Boekrecensie (2)Als kleurcoach met passie en nieuwsgierigheid naar kleur én naar de mens met al zijn licht en luchtigheid ben ik altijd op zoek naar mogelijkheden om over kleur en persoonlijke ontwikkeling te communiceren. Een vertaalslag te maken van mijn gedachtegang naar die van jou en je te vertellen over de schoonheid en de kracht van kleur bij je persoonlijke ontwikkeling. Niets liever dan dat.
Ik werd dan ook ontzettend blij van de vraag of ik een recensie wilde schrijven over het boek De verbazingwekkende invloed van kleur van Jean-Gabriel Causse (uitgeverij Kosmos). De eerste regel op de achterkant is er dan ook een naar mijn hart: “Kies je kleuren bewust en verhoog op een gemakkelijke manier je geluksniveau”.

Een naslagwerk en kleurrijke inspiratiebron voor ieder die niet zonder kleur kan werken

Boekrecensie (13)Jean-Gabriel Causse geeft in zijn pocketboekje informatie over de vele gebieden waar we bewust of onbewust kleur gebruiken voor ons gemoed. Als kleurenexpert doet hij regelmatig onderzoek en adviseert hij zijn klanten over gebruik van kleur in woon- en werkruimte. De kennis die hij daarbij opgedaan heeft, heeft hij nu gebundeld in zijn boek. Hij schrijft over kleur en de invloed ervan op ons koopgedrag, onze creativiteit, ons interieur, ons seksleven en onze persoonlijke ontwikkeling. Er is ruimte voor de psychologie van kleur maar ook voor de symboliek van kleur wereldwijd is er veel aandacht. Het boek leest gemakkelijk weg en feiten worden afgewisseld met praktijkvoorbeelden en anekdotes waardoor het ook prettig is als naslagwerk. Voor mij is het een fijne en welkome aanvulling op mijn bronnen van inspiratie om mijn missie in 2020 kent heel Nederland de verborgen taal van kleur te volbrengen.

Alles over Kleur on tour voor de coleure locale van Jean-Gabriel Causse

Boekrecensie (4)Het is een handzaam boek met een bijzondere, maar goed onderbouwde keuze wat betreft de kleuren van de omslag. Blauw voor de prikkeling van je netvlies om het boek op te pakken en fris groen om je onderbewustzijn aan te wakkeren aan de slag te gaan. Dat zijn overigens wel de enige twee echte kleuren in het boek en dat inspireerde mij als kleurcoach, maar ook ons van Alles over Kleur om daar aandacht aan te besteden én zelf kleur toe te voegen. Het boek niet alleen van een recensie maar ook door middel van sfeerplaatjes van Liefs van, van kleur te voorzien en te illustreren op onze eigen wijze.

Allemaal in de bus en op naar Frankrijk, het land van herkomst van de schrijver, voor de blogtour van Inspirerend leven zodat we er ook werkelijk een tour van maken. Voor de kleur hebben we gekozen voor typisch Franse plaatjes, zomaar langs de weg, dé couleure locale bij een boek dat helder is geschreven en ons kennis laat maken met de universele taal van kleur met alle ruimte voor je persoonlijke interpretaties. Want is dat niet wat we altijd zelf kunnen doen? Zelf de plaatjes in kleuren?

Bekijk hier onder nog meer foto’s van De verbazingwekkende invloed van Kleuren die Liefs van… in Frankrijk maakte!

Facebook
Pinterest